Pages

Muhasabah Diri dan Doa #1


Hati.. resah gelisah tanpa Allah di hati
Zikir tasbih dan tahmid yang kedengaran, 
Memberi nafas baru kepada hati yang kian terkulai mati
Allah.. Maha Suci AgungMu
Jiwa yang dulunya kosong,
Kini mulai terisi dengan mutiara-mutiara yang indah
Mutiara-mutiara yang diterangi dengan cahaya keimanan 
Disirami air mata keinsafan.. 

Allah.. aku rindu
Rindu padaMu
Dan sangat mendambakan.. cinta dan kasihMu
Allah.. jangan Kau palingkan aku dari mendapat petunjukMu
Tetapkanlah hatiku di jalanMu ya Allah.. 

Allah.. terimalah taubatku
Sungguh, aku hanyalah hambaMu yang hina dan dina
Datang kepadaMu dengan jiwa yang penuh dosa dan noda 
Merayu, menagih secangkir kasihMu
Agar Kau terima taubatku.. dan mengampunkan segala dosa-dosaku
Allah.. sungguh ku tidak layak mendapatkan syurgaMu
Redhailah kehidupanku ya Allah.. redhailah ia..

Allah.. aku rindu untuk menjejakkan kaki di hadapan KaabahMu yang mulia..
Allah.. aku rindu untuk mengunjungi makam kekasihMu yang juga Rasul dan Nabiku..
Allah.. sungguh aku amat rindu untuk bertemu denganMu.. 
Meluahkan segala-gala yang terbuku di hati ini padaMu
Kerna ku yakin, Kau Maha Mendengar akan isi hati hambaMu..  
Allah.. makbulkanlah hajat hambaMu ini sebelum aku menghembuskan nafasku yang terakhir di dunia ini..
Terimalah taubatku..
Perkenankan permintaanku.. 
Masukkkanlah aku ke dalam golongan hamba-hambaMu yang soleh.. 
Aamiin. Aamiin. Aamiin ya Rabbal 'alamin.. 





No comments:

Post a Comment

NEED HELP?

NEED HELP?

Have You Had Your SHAKE Today?

Have You Had Your SHAKE Today?

SIHATKAN DIRI ANDA DENGAN HERBALIFE!

Name:
Email Address:
Handphone number:
Occupation:
Where do you live?
Have you register as a member of Herbalife?
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Want to order? Start Now Pack - Vanilla
Start Now Pack - Chocolate
Start Now Pack - Strawberry
Start Now Pack - Tropical Fruit
Start Now Pack - Cappuccino
Herbal Aloe Concentrate
N-R-G Tea
Calcium Plus
Shaker Cup
Extra information that can help me to guide you:

Click here to create your own form.

WE CHOOSE!

WE CHOOSE!

Love :

Love :
-Moga Allah Redha-